Tuesday, November 3, 2009

Pesanan kepada Dr. Mohd Asri Zainul Abidin

Segala yang berlaku sebenarnya adalah dalam pengetahuan Allah Taala. Terlalu banyak hikmah yang tersembunyi dalam kejadian tersebut. Apa yang perlu dilakukan hanyalah mempertahankan kebenaran dan hendaklah banyak bersabar. Walaupun terlalu banyak halangan dan dugaan yang datang bertimpa-timpa dalam mengharungi mehnah perjuangan adalah perkara biasa bagi para pendakwah yang sebenar.

Walaupun jelas, di sebalik penahanan tersebut terdapat satu motif yang tidak berkaitan dengan politik tetapi berkaitrapat dengan aliran pemikiran terkini. Antara fahaman yang disifatkan sebagai Wahhabi atau fahaman yang mengaku sebagai Ahlul sunnah Wal jamaah.Cuma dalang di sebalik penahanan tersebut masih tidak jelas dan mungkin akan diketahui juga dengan izin Allah Taala.

Di sini, suka saya berpesan kepada al-Fadhil Dr. Mohd Asri, bersabar dan redha lah segalanya kerana kemanisan di sebalik kejadian ini adalah sangat manis dan apa yang penting keikhlasan diri sentiasa mengiringi anda. Biar lah Allah Taala sahaja yang diharapkan ganjarannya walaupun seribu NGO membantah usaha anda. Secara peribadi, saya menyokong anda seratus peratus selagi perjuangan anda berdasarkan iman dan bukan dendam... maafkan segalanya dan serahkanlah segalanya kepada Allah taala... Hasbiallah...

No comments:

Post a Comment