Saturday, June 5, 2010

Marahkan Israel bukan sekadar demontrasi

Sebelum diteruskan penulisan pada kali ini, saya mengucapkan syabas kepada semua yang menyertai demontrasi yang diadakan dipelusuk negeri. Sanggup berjalan jauh, berpanas dan berhujan semata-mata ingin menunjukkan rasa marah dan benci kepada zionis laknatullah. Syabas juga diucapkan kepada semua warga manusia yang mempunyai rasa benci biarpun sekadar dalam hati kerana dengan wujud secebis perasaan sedemikian menandakan masih lagi ada iman walaupun di tahap yang rendah sekali.

Saya sangat setuju diadakan demontrasi untuk mengecam Israel yang bersifat kebinatangan tersebut tetapi masih lagi tidak cukup selagimana kemampuan kita hanya takat itu saja. Keangkuhan Israel tetap macam tu juga malah bertambah mungkin ada. Apatah lagi pihak Amerika secara terang-terangan menyatakan sokongan mereka kepada Israel, rakyat Palestin tetap tertindas malah dibunuh dengan kejam. Kita di sini sekadar mengadakan demontrasi di masjid dan dijalanan. Persoalannya, dimanakah tokoh koperat, Datuk, Dato', Datuk Seri, Tan Sri termasuklah amn, pjk dan sebagainya. Hanya segelintir sahaja yang betul-betul bertindak menyatakan kemarahan dan kebencian terhadap Israel manakala yang selebihnya, dimanakah mereka? Sepatutnya mereka yang berkemampuan inilah yang lebih utama kerana mereka berkemampuan untuk menutup sumber kewangan mereka.

Tanpa kita sedar, pelbagai produk dan barangan yang langsung masuk ke kantung Israel di negara kita, kita sebagai pengguna tetap membeli dan membeli kerana tiada pilihan untuk menggantikannya dengan barangan lain yang sama kualiti dengannya. Justeru, di samping mengadakan demontrasi kembarkan sekali boikot produk Israel dan yang berkaitan dengan Israel kerana secara tidak langsung kita sebagai penyumbang kepada keangkuhan mereka selagi kita tegar menggunakan produknya. Marilah kita sama-sama pulaukan produk tersebut dengan penuh istiqamah bukan setakat hangat tahi ayam...

No comments:

Post a Comment